دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

بخش ها

آرشیو ماهیانه


دسته ها:English، اسیرکُشی محسن شکاری، اعدام قهرمان کشتی نوید افکاری، اعدام های غیر فقهی و غیر شرعی، دادستان ذبیح زاده، در چنگال غارتگران میراث فرهنگی، دیگر نمی توان دم فرو بست، روانکاوی در انجمن فرویدی، روانکاوی در رسانه‌ها و در جامعه، من هم در اتاق بازپرس حسینی بودم، نامه سرگشاده به ریاست محترم قوه قضائیه، وزیر محترم اطلاعات

نامه سرگشاده – بخش ده: وزارت اطلاعات

ریاست محترم قوه قضائیه
با درود و ادب
خدمتتان عرض کردم که «همه در آن استان آدم فضایی هستند». در واقع خود پژوهشگران زندانی معتقدند که مهران مدیری می‌تواند سریال برره ۲ را با کمترین هزینه در آن استان بسازد. همگی آنها هم مثل شیرفرهاد آمادگی کامل دارند که مام وطن را برای یک نان سنگک بفروشند. منظور از «همگی» آدمهایی هستند که از لحظه دستگیری تا داخل زندان دست‌اندرکار بوده‌اند، وگرنه بقیه اعضای انجمن که هفته اخیر را به سایر نهاد‌ها و سازمان‌های آن استان مراجعه کرده و با بهترین منش‌ها مواجه شدند.
آن فلک‌زده‌ها در حالی ادعا می‌کنند که دستگیری آن خانم‌ها بر اساس گزارش/استعلام وزارت اطلاعات بوده که کوچکترین تصوری از منش و مشی این وزارتخانه ندارند. برای نمونه در پی حوادث سال ۸۸ خود من برای برطرف‌کردن یک سوتفاهم به وزارت اطلاعات دعوت شدم. وقتی می‌گویم دعوت شدم یعنی واقعا دعوت شدم. در مقر آن وزارتخانه دو تن از مودب‌ترین مردان ایران از من استقبال کردند و ما یک گفتگوی بسیار روشنگرانه‌ای را با هم داشتیم. باز هم وقتی عرض می‌کنم گفتگو یعنی واقعا گفتگو و نه یک بازجویی. آنها سوال‌کردن هدفمند را بلد بودند و هیچ کاری به حاشیه‌ها نداشتند. بعد از حدود ۲/۵ ساعت گفتگو من به آن آقایان اعلام کردم که می‌بایست برای انجام کار و حرفه‌ام مرخص شوم و آنها در کمال ادب پاسخ دادند: «پس ما از شما قول می‌گیریم که یک جلسه دیگر هم با هم داشته باشیم». جلسه دیگر اما نه در مقر وزارت اطلاعات بلکه در مقر وزارت کشور و در محل اداره سازمان‌های مردم‌نهاد برگزار شد. یعنی آنها آنقدر ظرافت و نکته‌سنجی داشتند که نخواهند استرس حضور در خود وزارت اطلاعات را به من وارد کنند. اگرچه که من هیچ استرسی نداشتم و از آن گفتگو لذت هم برده بودم. می‌دانید، من آدم‌هایی که به کارشان وارد هستند را تحسین می‌کنم. من نمی‌خواهم در یک نامه سرگشاده وارد جزئیات شوم و فقط عرض می‌کنم که وقتی من یک مطلبی را برای چاپ در رسانه‌های انجمن برای اعضا می‌فرستم قبل از اینکه ادمین‌ها آن مطالب را بخوانند مأموران وزارت اطلاعات آنها را می‌خوانند. آنها هرگز حتی یک تذکر کوچک هم برای آن ۱۰ هزار مطلب چاپ شده در رسانه‌های ما ندادند. بعد آن برره‌ای‌های بدبخت بخاطر مطالب وب‌سایت انجمن فرویدی آن پژوهشگران را متهم به تبلیغ علیه نظام کردند!! حق هم دارند، نمی‌توانند اجازه دهند که هر گردشگر و هر پژوهشگری از راه برسد و به بیزینس کثیف آنها لطمه وارد آورد.
قطعا جنابعالی در جریان هستید که در منطقه کیاسر شبانه به تعدادی گردشگر حمله کرده و چادرهای آنها را پاره کرده بودند. کیاسر در انتهای مسیر امره است. اینطور شایع شد که حمله به بهانه ایام عاشورا بوده!! در همان تعطیلات دست‌کم ۲ میلیون ایرانی در مناطق مختلف ایران به گردشگری رفته بودند. اما خب، برره‌ای‌های این استان استفاده ابزاری از اسلام را خوب بلدند. اصلا در این کار متخصص هستند. آن دادیار دستگاه تحت امر شما از من ایراد گرفته بود که چرا در تیتر یکی از مطالب سایت کلمه پیامبر بدون صلی الله نوشته شده!! و هم آن شکم‌گنده بنفش و هم کسی که بعدا وارد صحنه شد و خودش را مامور وزارت اطلاعات معرفی کرد نیز ایراد گرفته بودند که چرا لواط‌‌‌ کاری دوستان گیلانی در سایت ما انعکاس یافته!! یکی از نمایندگان مجلس که گفته بود قیاس به نفس می‌کنند! ماموران واقعی وزارت اطلاعات برای هر ساعت وقت فرهیختگان ارزش قائلند.
با تشکر و احترام
دکتر میترا کدیور
۰۲/۷/۹


پیوند کوتاه به این مطلب:

https://freudianassociation.com/?p=69717

  تاریخ انتشار: ۹ مهر ۱۴۰۲، ساعت: 10:21